FRAKT OG RETUR

Frakt og Levering

Frakt

Hvilken frakt som gjelder for hver vare vises på varesiden og i kassen. Hvis du handler produkter fra flere fraktklasser betaler du kun den høyeste fraktavgiften. Selvfølgelig betaler du kun for én fraktavgift uansett hvor mange produkter du bestiller, eller om ordren deles opp i flere ulike forsendelser. Fraktkostnaden blir regnet ut automatisk i ordren din.

Leveranse

Dersom varen skades eller blir borte under transporten, er Selgeren ansvarlig for dette. Som kunde skal du melde ifra til Cleanroom så fort som mulig dersom du finner en skade. Vi anbefaler derfor at du fjerner den ytre emballasjen og inspiserer varene dine i forbindelse med at disse mottas. Melding om skade eller savnet leveranse må være Cleanroom i hende, uten forsinkelser og innen rimelig tid, hvis du har vært forhindret i å påpeke feil i forbindelse med leveransen.

Cleanroom og dens Samarbeidspartneres reserverer seg rett til å debitere deg for pakker som ikke hentes ut eller som ikke tas imot for samtlige kostnader som oppstår i samband med en slik retur, inntil videre 150 kr. Disse avgifter debiteres separat via faktura, alternativt kvitteres ved kort- og direktebetaling.

Brev og Pakke

De fleste mindre varer kan sendes med brev og leveres da til postkassen din. Du vil motta henvisning om pakker og brev som Posten ikke kan levere til postkassen, og disse kan hentes ut ved det kontoret det henvises til i utleveringsbilaget. Legg merke til at Selgeren ikke kan påvirke postens vurdering om hvilke brev som kan leveres i postkasse, eller om disse må hentes ut.

Retur

Angrerett & returinformasjon

Når man kjøper varer på Nettsiden gjelder alltid 14 dagers angrerett i samsvar med gjeldene lov om konsumentvern. Dette innebærer at Kunden har rett til å angre kjøpet sitt ved å gi beskjed til Cleanroom om dette innen 14 dager fra det tidspunkt Kunden eller Kundens ombud har mottatt den bestilte varen (angrefristen). For mer informasjon om angreretten kan du lese våre allmenne vilkår som finnes her. Når din pakke er mottatt på vårt lager, tar det opptil 14 dager å få returregistrert denne og refundert pengene. Når returen er registrert inn på lageret får du en bekreftelse om dette per mail og kontakter Collector som hjelper deg med tilbakebetalingen av pengene.

Slik behandler du retur/reklamasjon på enklest mulig måte

Husk at du som kunde har ansvaret for at varen ikke blir skadet under transporten tilbake til oss under en retur. Hvis du fortsatt har transpostemballasjen som ble brukt ved levering av produktet, er det bra om denne også brukes under returen. Hvis du ikke lenger har denne bør du tenke på at produktet kan utsettes for støt under transporten. Det er derfor bra å bruke en ytre emballasje av et støtdempende materiale mellom denne og produktpakken. Ikke fest adresselapper direkte på vareinnpakningen, men legg originalesken i en annen kartong. Vi vil gjerne at du oppgir årsaken til returen og sender faktura eller følgeseddel med varen som skal returneres (eller en kopi av disse, frem- og bakside). Som kunde er du ansvarlig for at artikkelen ikke blir borte under transporten, derfor anbefales det at man bruker en transportmetode som har et kollinummer som kan spores. Vi hjelper gjerne til med dette, men det er du som kunde som er ansvarlig for denne frakten.

Hvis det ikke står oppgitt ”gratis retur” på varesiden inne på Nettstedet, er du som kunde ansvarlig for returfraktkostnaden. For godkjent reklamasjon vil likevel Selger stå for returen. Du kan lese mer om retur under de allmenne vilkårene våre. Våre Samarbeidspartnere kan ha avvikende vilkår med hensyn til retur og håndtering av retur.

Du kan kontakte Cleanroom om bruk av angrerett og retur for alle varer kjøpt på Nettstedet – dette gjelder også hvis disse leveres av en samarbeidspartner.

Ta kontakt med vår KUNDESERVICE og vi hjelper deg med returen din.